Ob zaključku posodobitve, elektrifikacije in nadgradnje železniške proge Pragersko-Hodoš je v Murski Soboti danes potekalo uradno odprtje proge, ki je predstavljala zadnji neelektrificirani del mediteranskega koridorja.
Projekt posodobitve, elektrifikacije in nadgradnje železniške proge Pragersko-Hodoš, v sklopu katerega so se dela začela že leta 2009, potem pa v treh fazah potekala vse do letos, je stal skoraj pol milijarde, od tega je 207 milijonov prispevala Evropska unija.

Kar 109 kilometrov proge je na novo elektrificirane, ukinjenih je 32 nivojskih prehodov in nenivojsko urejenih 19 križanj. Na novo urejena so tudi številna postajališča in druga infrastruktura, proga pa zdaj omogoča hitrosti vlakov do 160 kilometrov na uro, kar potovalni čas skrajša za od 22 do 40 minut. Prepustnost med Pragerskim in Ormožem se je povečala z 78 na 84 vlakov dnevno, med Ormožem in Hodošem pa s 46 na 67 vlakov. Ob 109 kilometrih obnovljene železniške proge so urejeni številni prehodi, zgrajenih je bilo tudi čez 40 kilometrov novih cest. Vse to tudi za večjo prometno varnost.

Začelo se je s tiskovno konferenco

Slovesnost je potekala strogo po protokolu. Za goste in novinarje so bila določena parkirišča, od koder so na prizorišče bili zagotovljeni prevozi s kombiji (t.i. shuttli). Točno ob 9.uri je bila tiskovna konferenca na kateri sta sodelovala minister za infrastrukturo Peter Gašperšič in Ministrica za razvoj, strateške projekte in kohezijo Alenka Smerkolj. Gašperšič je med drugim povedal, da smo v letih 2007-2013 v železniško infrastrukturo v Sloveniji vložili čez 900 milijonov evrov, v prihodnji finančni perspektivi pa jih bomo več kot dve milijardi – večji del tega sicer zajema vrednost projekta drugega tira, ki bo financiran z javno-zasebnim partnerstvom.
Gašperšič je še poudaril, da želijo naprej doseči cilje iz prejšnje perspektive in da se pri obnovi železniške infrastrukture pomikajo po drugem omrežju proti Poljčanam, Celju, Zidanemu Mostu, Ljubljani in Divači. Tudi med Mariborom in Šentiljem bo do leta 2021 nadgrajena obstoječa enotirna proga, nadaljevanje oziroma gradnja drugega tira pa bo odvisna od potreb. Minister je dodal, da bodo na celotnem omrežju uvedeni evropski standardi, kar bo Sloveniji zagotavljalo konkurenčnost. Ministrica za razvoj, strateške projekte in kohezijo Alenka Smerkolj je ob predstavitvi projektov in dosežkov Slovenije pri izrabi evropskih sredstev poudarila, da je evropska kohezijska politika bistveno več kot samo vlaganje v infrastrukturo, saj je njen cilj ustvarjanje boljšega življenja za vse. “Vsi projekti so prispevali k zmanjševanju razlik razvitosti regij, kar je eden ključnih motivov k bolj konkurenčnemu nastopu slovenskih podjetij in bolj inovativnemu nastopu, ki ga nujno potrebujemo za dolgoročni razvoj, začeli smo izkoriščati čezmejne podjetniške potenciale, usposabljali smo se za boljše življenje,” je dejala Smerkoljeva.

Na tiskovni konferenci

Na tiskovni konferenci

Po progi bo zaenkrat lahko vozil samo en električni vlak

Na vprašanje o zapletu, ker je upravno sodišče razveljavilo del gradbenega dovoljenja za postavitev daljnovoda Murska Sobota-Mačkovci, tako, da daljnovod še ni postavljen, obstoječe omrežje na progi pa preslabo, je minister odgovoril, da upa na čimprejšnji razplet. Kot pojasnjujejo na Slovenskih železnicah, bodo zaradi omejene moči odjema vlaki morali voziti počasneje, vendar vsaj enako hitro, kot so do zdaj z dizelskimi lokomotivami, na progi pa bo lahko naenkrat vozil le en vlak.

Slovesnost na prizorišču se je začela ob 10.uri. Še pred prihodom premierja dr. Mira Cerarja s spremstvom, je zbrane s svojim nastopom pozdravila Železničarska godba.

Pred začetkom slovesnosti

Pred začetkom slovesnosti

Redarja...

Redarja…

ICS čaka prve potnike

ICS čaka prve potnike

Snemalci...

Snemalci…

Predsednik vlade dr.Miro Cerar ob prihodu

Predsednik vlade dr.Miro Cerar ob prihodu

Premier si je najprej ogledal razstavo

Premier si je najprej ogledal razstavo

Pozdrav članom društva PRLEŠKI ŽELEZNIČAR

Pozdrav članom društva PRLEŠKI ŽELEZNIČAR

Pozdrav ministra Gašperšiča

Pozdrav ministra Gašperšiča

Pozdrav ministrice Smerkoljeve

Pozdrav ministrice Smerkoljeve

ŽELEZNIČARJI SKOZI ZGODOVINO (člani društva Prleški železničar v uniformah JŽ)

ŽELEZNIČARJI SKOZI ZGODOVINO (člani društva Prleški železničar v uniformah JŽ)

Predsenika vlade dr.Mira Cerarja je ob prihodu najprej pozdravil župan Mestne občine Murska Sobota Aleksander Jevšek. Nato si je v starem vagonu ogledal razstavo, ki jo je pripravilo Drušvo za ohranjanje kulturne dediščine PRLEŠKI ŽELEZNIČAR iz Osluševcev.

Sledili so nagovori obeh ministrov, premier Cerar pa je simbolično predal ključe strojevodji Cirilu Mešku, ml., da s postaje v »zgodovino« odpelje dizelsko lokomotivo.

Ob predaji ključev, z leve: Ciril Meško, ml., strojevodja M.Cerar, Franc Zemljič(Predsednik društva Prleški železničar)

Ob predaji ključev, z leve: Ciril Meško, ml.-strojevodja; premier Miro Cerar, Franc Zemljič(Predsednik društva Prleški železničar)

Slovo od dieselske lokomotive

Slovo od dieselske lokomotive

Sledil je odhod prvega električnega vlaka Pendolino ICS iz Murske Sobote proti Hodošu, in premier, ministra s spremstvom so bili torej PRVI med nekaj akreditiranimi potniki, (med štirimi akreditiranimi snemalci slovenskih televizij, ki so dobili dovoljenje za snemanje prve vožnje z električnim vlakom, je bil tudi snemalec KTV ORMOŽ Zdravko Munda).

Na prvo vožnjo do Hodoša...

Na prvo vožnjo do Hodoša…

Srečanjem z madžarskim ministrom

Vlak je zapeljal od Murske Sobote do Hodoša, kjer je bilo srečanje z madžarskim ministrom za zunanje zadeve Petrom Szijjartom. Skupaj sta se potem pripeljala nazaj v Mursko Soboto in pred poslopjem železniške postaje v Murski Soboti nagovorila zbrane. Dr.Miro Cerar je takoj po prihodu z vlaka povedal:
PRISLUHNITE izjavi:

Slovesnost pa se je potem nadaljevala v šotoru, kjer sta Miro Cerar in Peter Szijjarto bila slavnostna govornika.

Predsednik Vlade Republike Slovenije dr. Miro Cerar je v svojem govoru poudaril, da z modernizacijo zadnjega odseka železniške proge v Sloveniji, dokazujemo, da smo moderna država, ki gleda v prihodnost in verjame, da bo otrokom in prihodnjim generacijam omogočila najmodernejše povezave in s tem razvoj. V prihodnost pa moramo zreti skupaj in z zaupanjem, saj bomo le tako krepili zaupanje, je izpostavil premier. Danes zaključen projekt modernizacije je dokaz, da znamo in zmoremo, če sodelujemo in se pretirano ne vračamo v ideološke razprave, je dejal premier. Ob tem je spomnil, da železnica povezuje ljudi, še bolj pa zavest, da delamo nekaj dobrega za medčloveške in meddržavne odnose. Prav tako pa ponovil, da bo koprska luka dobila drugi tir in s tem na široko odprla okna Slovenije v svet.
Ta 109 kilometrov dolga proga povezuje nas vse, ljudi, naša podjetja, s sosednjimi državami, s to posodobitvijo proge pa vzpostavljamo še eno novo uspešno povezavo med Slovenijo in Madžarsko, saj so naši odnosi s to državo odlični, je izpostavil predsednik vlade dr. Cerar.
Ob tem je napovedal, da bo vlada tudi v prihodnje nadaljevala z dejavnostmi na področju energetike, energetskih in cestnih povezav, da bosta državi tesno skupaj v dobro ljudi in gospodarstev obeh držav. “S tem postaja slovensko gospodarstvo še bolj konkurenčno, saj Luko Koper z moderno progo povezujemo z Madžarsko ter državami vzhodne in srednje Evrope, kar je posebno pomembno za naš razvoj,” je ocenil slovenski premier.
Modernizacija proge Pragersko-Hodoš pa je po besedah predsednika vlade le eden od mnogih projektov, ki bodo prav tako izvedeni. Pred nami je tako izgradnja drugega tira, nadaljnja modernizacija železniškega omrežja, gradnja karavanškega predora in ceste ter tretje razvojne osi, je spomnil premier ter se ustavil pri drugem tiru kot eni od nadaljnjih posodobitev.

“Zanj je ustanovljeno podjetje, zdaj so pred nami meseci trdega dela, da uredimo t. i. papirologijo, da se podamo na pot javno-zasebnega partnerstva in da prek pravega modela, brez prevelike obremenitve javnih financ, pa vendar v najkrajšem možnem času, kandidiramo za evropska sredstva, se povežemo z vsemi deležniki in potem krenemo v gradnjo,” je povedal premier.

Vlada je absolutno odločena, da bo Slovenija drugi tir izpeljala do konca, je zatrdil premier ter izrazil prepričanje, da bodo že v tem mandatu narejeni znatni premiki in bo mogoče “zasaditi prvo lopato”, saj je zelo pomembno, da se Luka Koper razvija.

“Vsem, ki menijo, da vlada ne skrbi dovolj za Luko Koper, naj povem, da se zelo motijo, vlada ve, da Slovenija potrebuje Luko Koper potrebuje, to je naše okno v svet in geostrateška pozicija naše države, zato bomo storili vse, da bo uspešno živela,” je dodal.

V luči naslednjih posodobitvenih procesov je naštel še digitalizacijo različnih delovnih procesov v Sloveniji ter še več zelene Slovenije, kar bo pripomoglo k naši večji konkurenčnosti.

Ob pogkledu v prihodnost pa bo ta vlada še naprej zagotavljala politično stabilnost, saj je to predpogoj, da lahko potem dujejo tudi vsi ostali sistemi, je zatrdil predsednik vlade ter pozval k večjemu optimizmu. Pri tem je spomnil, da se zaposlenost veča, ter zagotovil, da bo vlada nadaljevala s projekti, namenjeni ljudem.
PRISLUHNITE posnetku govora:

Madžarski minister za zunanje zadeve in trgovino Peter Szijjarto, pa je v svojem govoru med drugim povedal, da se je gospodarska pozicija Madžarske z elektrifikacijo proge Pragersko-Hodoš izredno izboljšala, ter da zanje pomeni napredek pri izvozu in zunanji trgovini, saj uporabljajo Luko Koper, prek te proge pa lahko do nje pridejo bistveno hitreje. Naložba odlično prikazuje tudi raven odnosov med dvema državama, saj sta skupaj naredili korak za okrepitev srednje Evrope, je še povedal madžarski minister Szijjarto.

Po slovesnosti je Cerar skupaj z ministrico Smerkoljevo ter ministroma Gašperšičem in Szijjartom odkril spominsko ploščo, na kateri so zapisane obletnice projekta, vnovične vzpostavitve železniške povezave med Slovenijo in Madžarsko, 170. obletnice prve vožnje vlaka po slovenskih tleh in 25-letnice samostojne in neodvisne republike Slovenije.

“Slovenija praznuje”

Po nagovorih je vse do 18.ure sledila prireditev Slovenija praznuje, s številnimi nastopajočimi: Folklorna skupina Tine Rožanc, Kvartet Feguš, Magical Therater Serpents, Duo Catara, Folklorna skupina KUD Beltinci, harmonikaš Ambrož, Govoreči bobni, Prekmurska godba Bakovci, železničarska godba Zidani most, Plesna šola Zeko, Veteranska folklorna skupina Vinko Korže Cirkovce, Ljudske muzikantke Vesele Polanke, Gorički Lajkoši, Folklorna skupina KUD Goričko, Ljudski pevci in godci TD Vrtanek, Teater Serpentes, znani obrazi iz nedeljske TV oddaje: Jana Šušteršič, Mišo Kontrec, Nejc Lombardo, Ines Erbus, Renata Mohorič in Ani Frece…

Žal pa v nekaterih občinah, tudi v ormoški, nad »končnim izdelkom« niso najbolj navdušeni. Tako so udeležbo v znak protesta odpovedali. Predvsem zato, ker se je vsa slovesnost centralizirala v Murski Soboti. Ormoški župan pa je že pred dnevi v obvestilu za javnost poudaril, da nova proga prinaša tudi obremenitve za občine, ki bodo določen del nove infrastrukture morale vzdrževati same. PRISLUHNITE izjavama župana Alojza Soka in podžupana Branka Šumenjaka:

 

 

Še več utrinkov (foto: Valerija Novak)

DSC_0770

DSC_0771

DSC_0772

DSC_0773

DSC_0774

DSC_0775

DSC_0777

DSC_0780

DSC_0801

DSC_0804

DSC_0806 DSC_0810

DSC_0812

DSC_0815

DSC_0822

DSC_0845

DSC_0863

DSC_0867

DSC_0879

DSC_0890

DSC_0907

DSC_0913

DSC_0925

DSC_0937

DSC_0947

DSC_0950

DSC_0959

DSC_0960

DSC_0964

DSC_1017

DSC_1027

DSC_1033

DSC_1057

DSC_1075

DSC_1086

DSC_1104

DSC_1112

DSC_1114