V P&F Jeruzalem Ormož so letos s 350 ljudmi potrgali 460 hektarjev vinogradov oziroma več kot 2.000 ton grozdja, kar je 46 odstotkov manj od pričakovanega. Zaradi slabe letine, so imeli tudi 45 odstotkov nižji odkup, kar pomeni 1.500 ton grozdja.
»Skupaj smo dobili 3.500 ton grozdja, to je 2.5 milijonov litrov vina letnika 2014, za katerega lahko rečem, da bo svež, živahen, lepo sortno izražen in nekoliko lahkotnejši,« je na včerajšnji novinarski konferenci povedal direktor P&F Jeruzalem Ormož Mitja Herga.
Glavna tematika novinarske konference pa je bila ocenitev letošnje trgatve, nadaljnji plani in izvoz v tujino. Mitja Herga je poudaril, da so količine bistveno manjše od lanskih, čeprav jim prodaja v podjetju zelo uspešno narašča. »Pri obstoječih kupcih ne bo težav, bomo pa imeli omejitve pri novih trgih. Trenutno imamo na razpolago 7 milijonov steklenic, kar mora biti na voljo do februarja leta 2016, zato bomo marsikje morali omejevati prodajo.«
Sicer pa za P&F od tujine ostaja najpomembnejši trg Nemčija (približno 46 odstotkov), kjer so do sedaj prodali že več kot 2 milijona litrov vina, na drugem mestu je Slovenija (23 odstotkov), sledijo pa Nizozemska, Velika Britanija, Poljska in Hrvaška. Izvažajo v 24 držav sveta kar pomeni 77 odstotkov.
Direktor Herga je dejal še, da so se cene grozdja gibale od 42 do 72 centov, v povprečju 54 centov na kilogram. Cena je bila postavljena skupaj v dogovoru z vinogradniki.
Glede kakovosti pridelka 2014, pa je Mitja Herga pojasnil: »Sorte, ki so nekoliko zgodnejše, so dobro ušle vremenskim razmeram. Zadovoljni smo s kakovostjo sauvignona, rumenega muškata, muškat ottonela in sivega pinota. Večji izpad in kakovostno večji izziv pa je pri poznih sortah, saj so bile padavine do 20. septembra, posledice pa na laškem rizlingu in renskem rizlingu, največ posledic pa so pustile na šiponu.«
Sicer pa je Vinar leta 2014 že začel tržiti letnik 2014 v obliki mošta. »Rezultati so mnogi boljši od pričakovanega. Vidimo, da bomo letos tega sezonskega izdelka prodali 45.000 litrov, kar je več od lani. Prav tako pa gremo s pravim mirnim vinom na trg tradicionalno 5. 11., natančneje z zvrstjo sauvignon in sivi pinot. Pomembno je, da imamo mlado vino pred Martinovanjem, ki se začne v petek, 7. 11. tako lokalno kot tudi v Ljubljani, ko bo širša javnost lahko okusila, kaj letnik 2014 prinaša v kakovosti vina,« je še dejal Mitja Herga.
Ob tem pa je vodja marketinga P&F Jeruzalem Ormož Sonja Erčulj povabila vse na Martinovanje v Ljubljani, ki bo v petek, 7. novembra 2014, od 15. ure dalje v prostorih Vivo cateringa na Dunajski 125 v Ljubljani. Martinovanje je največji praznik za vinarja, kjer se mošt spremeni v vino. Zato bodo ob 16. uri izvedli krst mošta na humoren način. »Bodo pa Prleki pokazali, kako praznujemo martinovanje,« je povedala. Najprej bodo nazdravili z moštom, po krstu mošta pa z mladim vinom.« Ob živi glasbi pa boste lahko poskusili njihovo mlado vino in uživali ob tradicionalni martinovi pojedini.